آرشیو آذر ماه 1398

كلينيك زيبايي

ديابت و درمان ارتودنسي

۱۲۵ بازديد

حدود نيمي از بيماران ديابتي هنوز از بيماري خود مطلع نشده اند.

اين در حالي است كه با يك معاينه ساده از دندان ممكن است بتوان اولين نشانه از بيماري ديابت را به اطلاع آنان رسانيد .

در نتيجه يك دندانپزشك و يك متخصص ارتودنسي بايد يك دانش پايه از ديابت شيرين داشته باشد.

همچنين از علائم تظاهرات دهاني مانند اختلال در بهبود زخم ها و علائم عفونت و نشانه هاي اين بيماري را داشته باشد .

كنترل پزشكي خوب بيماران ديابتي كليد هر درمان ارتودنسي است .

ارتودنتيست ها بايد از درمان ارتودنسي در بيماران ديابتي كنترل نشده اجتناب كنند.

در مورد بيماران مبتلا به ديابت هيچ ترجيح درماني نسبت به ارتودنسي ثابت يا ارتودنسي متحرك وجود ندارد .

اين مهم است كه بهداشت دهان و دندان به ويژه هنگامي كه از دستگاه ارتودنسي ثابت استفاده مي شود بايد به خوبي رعايت شود .

ديابت خطر ابتلا به بيماري هاي لثه را افزايش مي دهد

تحقيقات نشان داده اند كه افراد مبتلا به ديابت بيشتر احتمال ابتلا به بيماري پريودنتال هستند .

بيماري پريودنتال يك مشكل بهداشتي جدي است كه اگر به درستي مديريت نشود مي تواند به از دست دادن دندان منجر شود.

در نتيجه يك دندانپزشك و يك متخصص ارتودنسي بايد يك دانش پايه از ديابت  داشته باشد اگر دنبال بهترين متخصص ارتودنسي در تهران هستيد دكتر درويش پور با برترين و مدرن ترين روش ها به تشخيص، پيشگيري و درمان هاي ارتودنسي و اصلاح ناهنجاري هاي فك و صورت مي پردازد تا كنون در اين ضمينه بسيار موفق بوده و توانسته رضايتمندي تمامي بيماران خود را جلب كند چنانچه قصد اصلاح نامرتبي دندان ها و داشتن لبخندي زيبا را داريد مي توانيد با مطب ايشان تماس حاصل فرماييد و نوبت خود را رزرو كنيد.

 

آيا ديابت با جراحي اسليو معده قابل درمان است؟

۷۶ بازديد

عمل اسليو معده به صورت غيرمستقيم باعث بهبود ديابت نوع دو در افراد بيش از حد چاق مي شود. يعني، درمان ديابت با جراحي اسليو معده اتفاق نمي افتد.

بلكه كاهش وزن  ناشي از اين جراحي لاغري باعث تنظيم قند خون و بهبود ديابت در فرد مي گردد.

طوري كه به افراد ديابتي كه  بي ام آي يا شاخص توده بدني بالاي ۳۰ يا ۳۵ دارند و دارو نتواسته قند خون آنها را تنظيم كند، جراحي اسليو معده به عنوان راه حل اين معضل تجويز مي شود.

مطالعات و مشاهدات نشان داده اند قند خون افراد ديابتي (بيش از اندازه چاق) كه جراحي اسليو معده انجام داده اند، كنترل شده تر از قند خون بيماران ديابتي است كه داروهاي مخصوص ديابت را مصرف مي كنند اما اين عمل را انجام نداده اند.

درمان ديابت با جراحي اسليو معده چگونه انجام مي شود؟

طي جراحي اسليو معده، ۷۵ درصد از معده حذف شده و تنها حجم كوچكي به شكل يك لوله از آن باقي مي ماند. در نتيجه ي كوچك شدن معده، ميزان غذاي مصرفي كمتر شده و بيمار شروع به لاغر شدن مي كند. كاهش وزن، تغييرات چشمگيري را در هورمون هاي دستگاه گوارشي ايجاد مي كند. اين هورمون ها باعث ترشح انسولين مي شوند كه در آخر، بهبود ديابت نوع دو براي بيمار حاصل مي شود.

اگر ديابت مرتبط با چاقي در مراحل اوليه اش باشد، بيمار با انجام جراحي از مصرف داروهاي مخصوص ديابت (مانند انسولين و متفورمين) براي سال ها راحت مي شود. بيماراني كه به مدت طولاني ديابت داشته اند، انجام جراحي اسليو معده مي تواند از طريق محدود كردن ميزان غذاي مصرفي، سطح قند خون آنها را كنترل كند. اگر هم ديابت بيش از ۱۰ سال در بدن بيمار وجود داشته و به قدري پيشرفت كرده كه فرد نياز به تزريق انسولين دارد،  مي تواند نوع دارو را به داروهاي خوراكي تخفيف دهد.

مطمئنا جراحي اسليو معده با كاهش شدت ديابت نوع دو، كاهش داروهاي مصرفي در طول روز و يا حتي برطرف كردن بيماري براي افراد بيش از اندازه چاق ارزش آن را دارد.

چند نكته كه بايد به ياد داشته باشيد

تاثير درمان ديابت با جراحي اسليو معده بر بهبود ديابت نوع دو عالي است اما بايد به خاطر داشته باشيد كه:

  • اين تاثير بستگي به سابقه ي بيماري شما و ميزان كنترل قبلي بر روي ديابت خواهد داشت.
  • رژيم غذايي خود را كمي تغيير دهيد و اصلاح نماييد.
  • فعاليت هاي مستمر داشته باشيد.
  • بعد از جراحي، سلامت كلي شما شامل غدد درون ريز بايد به طور منظم توسط جراح لاغري بررسي شود.

آيا جراحي لاغري درد دارد؟

۱۲۶ بازديد

جراحي لاغري ، عملي مهم با درجات مختلف پيچيدگي است، به همين دليل طبيعي است كه بيمار در روز هاي اوليه پس از جراحي لاغري دچار خستگي مفرط، حالت تهوع، استفراغ، بي خوابي، درد حاصل از جراحي، ضعف، سرگيجه خفيف، درد در هنگام خروج باد معده (چه از راه دهان و چه از راه مقعد) و تحولات روحي باشد.

با اين حال، مي توانيد مطمئن باشيد كه تامين احساس آرامش و تسكين درد بيمار، پس از جراحي لاغري يكي از اولويت هاي كاركنان بيمارستان مي باشد. به همين دليل پرستاران بيمارستان تا حد مجاز مي توانند براي تسكين دردتان به شما مسكن تزريق كنند.

انواع مختلف ارتودنسي كدامند؟

۱۳۳ بازديد

اكثر كساني كه تصميم دارند دندان هاي خود را ارتودنسي كنند مي خواهند بدانند كه انواع مختلف ارتودنسي دندان چيست.

كدام يك از آنها مناسب دندان هايشان است.

جواب اين سوال را هر متخصص ارتودنسي پس از بررسي مشكلات دنداني شما و با استفاده از كامپيوتر در اولين جلسه ويزيت به شما خواهد گفت.

اغلب مردم نيازمند خدمات انواع مختلف ارتودنسي هستند .

تحقيقاتي كه اخيرا بر روي جامعه آماري دانش آموزان صورت گرفته ، نشان داده است كه تعداد  قابل توجه اي از كودكان و نوجوانان به درمان ارتودنسي نياز دارند.

اين در حالي است كه تعداد كمي از مردم به اندازه كافي خوش شانس هستند و با دندان هاي زيبا و منظم متولد مي شوند.

انواع مختلف ارتودنسي به دو دسته اصلي ارتودنسي ثابت و ارتودنسي متحرك تقسيم مي شوند.

يك ارتودنتيست پس از معاينه و بررسي مشكل خاص دندان هايتان به شما مي گويد كه كداميك از انواع ارتودنسي برايتان مناسب است.

براي اصلاح مشكل خاص شما مي توان از هر يك از انواع  مختلف ارتودنسي زير كمك گرفت.

جراحي اسليو معده چيست؟

۹۷ بازديد

طي جراحي اسليو معده بخشي از معده براي هميشه جدا مي شود و بقيه آن با استفاده از منگنه جراحي بسته خواهد شد. اندازه معده پس از جراحي تا 75 درصد كاهش پيدا مي كند.

جراحي اسليو معده، هم به تنهايي مي تواند به عنوان يك روش درمان چاقي استفاده شود و هم ممكن است پيش نيازي براي انجام ساير جراحي هاي لاغري مانند باي پس معده باشد.

 

هزينه ارتودنسي چقدر است ؟

۱۰۱ بازديد

قبل از هر چيز بهتر است بدانيد كه هزينه ارتودنسي بسته به گزينه هاي متفاوتي قابل تغيير است .

ابزارها و دستگاه هاي ارتودنسي اغلب وارداتي هستند و قيمت آنها با ارز محاسبه مي شوند .

از اين رو متخصص ارتودنسي شما هزينه ارتودنسي را با توجه به نوسانات ارز در طول مدت درمان محاسبه كرده و پس از بررسي هزينه قطعي را به اطلاع شما مي رساند .

بطور معمول متخصص ارتودنسي شما هزينه ارتودنسي را تقسيم به سه مي كند يك قسمت از آنرا در ابتدا و دو قسمت باقي مانده را در اقساط ۱۸  الي ۲۴ ماهه و يا در طول درمان دريافت مي كند.

انواع چاقي و رايج ترين نوع چاقي

۹۴ بازديد

اگر بخواهيم با يك معيار علمي چاقي را براي شما تعريف كنيم بايد بگوييم. چاقي بر اساس شاخص  BMI تعريف مي شود. اين شاخص با استفاده از قد و وزن شما مي تواند تعيين كنيد كه وزنتان تا چه حد نرمال است. اگر  در محاسبه BMI  شاخص توده بدني بالاتر از ۳۰ باشيد در محدوده ي چاقي قرار مي گيريد.

در فرهنگ هايي كه جذابيت فيزيكي افراد به لاغر بودن آن ها وابسته است، افرادي كه اضافه وزن دارند يا چاق هستند هميشه از وزن خود ناراحت هستند و رنج مي برند. افراد چاق معمولا به خاطر شرايطي كه دارند از طرف اطرافيان سرزنش مي شوند و ممكن است آنها اين وضعيت او را به تنبلي و سست اراده بودن ربط بدهند. خيلي غير عادي نيست اگر اين افراد از جامعه دوري كنند يا سعي كنند وارد روابط عاطفي نشوند.

 

درمان چاقي مفرط با جراحي لاپاراسكوپي

درمان چاقي معمولا براي افرادي توصيه مي شود كه اضافه وزن شديد داشته باشند. در جراحي لاپاراسكوپي از يك تلسكوپ مخصوص (لاپاراسكوپ) استفاده مي شود كه به وسيله ي آن مي توان معده را از طريق يك برش كوچك در شكم مشاهده كرد.

ارتودنسي كودكان

۹۶ بازديد

گاهي دندان هاي كودك فاصله دار هستند و يا دندان ها به سمت يكديگر رشد مي كنند.اين مسائل براي شما نگران كننده خواهند بود.

تشخيص جدي بودن يا نبودن آن ها از تخصص شما خارج است و در صورت بروز اين مشكلات، بايد كودك خود را به پيش يك متخصص ارتودنسي خوب ببريد دكتر ارتودنسي كه در امور ارتودنسي تخصص كافي نداشته باشند ميگويند كه براي كودك ۷ ساله شما زود است و هنوز بايد صبر كنيد و بعد از آن شما بايد وقت و هزينه بيشتري را صرف كنيد.

با درمان ارتودنسي بيشتر آشنا شويد

۱۰۰ بازديد

ارتودنسي در واقع يك تخصص دندانپزشكي است كه به تشخيص و معالجه ناهنجاري‌ها و عدم هماهنگي دندان ها و همچنين موقعيت فك هاي فوقاني و تحتاني مي‌پردازد. دندان ها در حالت نرمال و از نظر زيبايي شناختي بايد با هم همتراز و هماهنگ باشند. علاوه بر هماهنگي دندان ها با يكديگر، به طور طبيعي بايد هماهنگي خاصي بين دندان ها و ساختار فك هاي بالا و پايين وجود داشته باشد.

آيا جراحي لاغري براي من مناسب است؟

۸۵ بازديد

همه ي افراد چاق نمي توانند كانديد خوبي براي جراحي لاغري باشند و بايد فاكتور هاي لازم را داشته باشند.
كانديد مناسب براي جراحي لاغري بايد هم به اندازه اي سالم باشد كه بتواند زير تيغ جراحي دوام 
آورد